Kurs med Noora Ehnqvist
5-6 okt 2019

Välkommen på kurs med Noora Ehnqvist!

HÄSTPLATSERNA ÄR FULLA!
PLATS SOM ÅHÖRARE FINNS KVAR

Är du sugen på att förstå din häst bättre och att utveckla er relation?
ARV har fått den fantastiska möjligheten att bjuda in Noora Ehnqvist för att hålla en 2-dagarskurs i Sundsvall.

Noora reser världen över för att hjälpa människor och hästar att kommunicera bättre. Under kursen kommer alla deltagare få möjlighet att hitta ett mer ärligt och djupare sätt att samarbeta med sina hästar oavsett om de väljer att delta som fotfolk eller med häst. Noora har alltid hästarnas bästa i fokus. Hon följer inte en särskild metod utan ser samvaro med hästar utifrån många perspektiv.
I sin undervisning fokuserar hon på mjukhet genom medvetenhet, harmoni och balans.

Varje kurs med Noora utgår från deltagarnas behov och både fotfolk och de som deltar med häst – är lika delaktiga.

Under teorin presenterar Noora sitt sätt att se på hästar och vårt samspel med dem. Därefter guidar hon gruppen genom olika övningar i body awareness. Övningarna syftar till att deltagarna bättre ska förstå sin samvaro med hästar, samt att hjälpa dem att kunna koppla sig samman med hästar i fri balans och flytande rörlighet.

För de som deltar med häst fokuserar Noora på ekipagets samvaro. Hon tittar på människan och hästens sinne, sätt att röra sig tillsammans, känslor och helhet snarare än på tekniska detaljer. För Noora är det viktigare hur något görs, snarare än vad som görs. Genom sitt särskilda sätt att fokusera på öppenhet, glädje och innerligt samarbete mellan häst och människa guidar hon varje ekipage utifrån deras behov och förutsättningar. Hon har samtidigt en aktiv dialog med fotfolksdeltagarna.

Om Noora:
Noora var student och assistent hos Klaus Hempfling under många år. Hon har senare studerat och tränat för många olika tränare, särskilt Marijke de Jong, där hon utvecklade sitt sätt att hjälpa hästar med fysisk träning samtidigt som deras autenticitet och inre liv hedras. Noora undervisar världen över och hon vill alltid lära sig nytt och fortsätta utvecklas.

5-6 okt 2019
Tunbyn, Sundsvall

Lördag 09:00 - 18:00
Söndag: 09:00 - 18:00

Kursavgift:

Medlem i ARV, med häst: 2600 kr

Ej medlem i ARV, med häst: 3100 kr

Medlem i ARV, fotfolk: 950 kr
Ej medlem i ARV, fotfolk: 1250 kr

ARV bjuder på kaffe, te och fika. Medtag egen lunch!

Anmälan:
Anmälan sker via formuläret intill och är bindande. Notera att vid ej betald kursavgift för hästplats (innan sista betaldag) ges platsen till reserv.
Sista anmälningsdag är den 30:e augisti för hästplats och 27:e sept för fotfolk.

Varmt välkomna!

• Detta gäller vid bindande anmälan:
    Hästplatser som inte är betalda innan sista betaldatum kommer släppas till reserver.

Halva kursavgiften återbetals för hästplats vid uppvisande av veterinärintyg.
    Fotfolksplatser återbetalas ej. Ej erhållen betalning från fotfolk debiteras en påminelseavgift.