Välkommen till ARV

(foto: G. Westin) (foto: G. Westin)

Välkommen till ARV – Akademisk ridkonst i Västernorrland

Det som började som en idé, blev till ett samtal mellan två människor, som sen samlade några intresserade engagerade personer till ett första möte. Nu idag står vi här med en alldeles egen ”pinfärsk” förening. ARV- Akademisk Ridkonst i Västernorrland

Nu, efter föreningen varit ”officiell” i knappt en månad har vi i skrivande stund redan 15 medlemmar! Det känns otroligt roligt och spännande att vi är igång!

Självklart ligger det mycket arbete bakom allt detta.

Jag vill rikta ett STORT TACK till alla i styrelsen för ert engagemang energi, idéer och er motivation kring ARV. Det blir bara häftigare och häftigare ju fler vi blir i föreningen!

Kom ihåg att det är Ni som medlemmar som kommer att forma ARV nu och framåt. Det blir en härlig resa. Vi sätter av i en, varför inte - kraftfull skolgalopp!!

Nu är vi här, med en hemsida! Välkomnar dig som läsare att botanisera som du vill!

Tänkte kort presentera vad du kommer att finna här.

Detta är alltså bloggavdelningen och här kommer det skrivas om allt möjligt som rör akademisk ridkonst, hästar, föreningen, de upplevelser och alla sorters tankar som väcks när man får vara i kring det fantastiska djuret Hästen.

ARV är en idéell förening som verkar för den akademiska ridkonsten i västernorrland.

Både vad gäller att sprida kunskapen om denna ridkonst som att koppla ihop intresserade i länet till att kunna nätverka med varandra. I ARV kan medlemmar utbyta erfarenheter, träffas, träna tillsammans, lära av varandra och inte minst inspireras, allt detta i en positiv anda gentimot häst och människa. Gemenskap är ett ord som jag hoppas ska förknippas med ARV, nu och framåt. Som medlem får du rabatt på de aktiviteter vi anordnar, så som kurser, träningar och föreläsningar. Det och mycket mer..!

Till exempel anordnar ARV varje månad en medlemsträning, på Östanå Hästgård i Kovland. Möjlighet att rida för instruktör finns för den som önskar men huvudsyftet är att träna TILLSAMMANS. Att visa sin aktuella status på sig och sin häst. Tex, visa de övningar man jobbar på för tillfället, använda sig av åskådarna för feed-back. Återigen, allt detta gör vi med positiv syn på varandra och på våra hästar. Vi lär av varandra! Fokus ligger på utveckling

På hemsidan hittar du som medlem våra medlemsidor . För att komma in på denna sida, får varje medlem ett lösenord. Medlemssidorna ska fungera som idébank som vi hoppas kan inspirera dig i träningen med din egen häst. Här kommer Du att ta del av olika filmklipp, foton, tränings- och övningstips! Vill du, är du varmt välkommen att dela med dig av bilder filmer mm. Denna sida är under uppbyggnad, men vi hoppas kunna ta den i bruk inom kort!

På gång i ARV

Mycket står för dörren på ARV's agenda närmsta tiden

Den 7 augusti anordnas månadens träning på Östanå Hästgård.

Temat för denna gång är ”Nigande bakben och slutor

Vi startar kl 10 med ett teoripass följt av 6 ekipage till häst.

Lunch och fika kommer att finnas till försäljning.

Anmälan görs till mig, Sofia Eriksson: 070 36 76 272

Se flik under INFO och klicka på ”Träningsträffar”.

Evenemanget finns även att finna på facebook.

Uppvisning den 3 september

Denna lördag firar Matfors Ryttarförening 40år! ARV har blivit inbjudna att delta och

visa Akademisk Ridkonst! Förutom oss själva och andra uppvisningar blir det fint besök av självaste Järvsöfax!

19-20/11 Kurs i Kraftskapande Ridkonst med Ewa- Kristina Pettersson

Detta är ARV’s första kurs!! En annan världsnyhet är att det även är Ewa’s första kurs i Sundsvall. Ewa är hedersmedlem i ARV och en mycket uppskattad, duktig och erfaren tränare och inspiratör! Kursen kommer att hålla till på Björkbackegård, Baggböle i Njurunda. Mer info om kursen, hur du anmäler dig finner du på hemsidan.

Det var allt för denna gång. Vi har mycket roligt att se fram emot.

Ha det så fint allesammans!

Önskar alla medlemmar, även alla er blivande, hjärtinnerligt välkomna hit till ARV!

Sofia Eriksson, ordförande.

Etiketter: info